با عرض سلام خدمت کاربران عزیز
در یک نظر سنجی به معادله ای برخوردم که حدودا 4 میلیون نفر شرکت کرده بودند و جالب این است که تقریبا 55% به 45% به دو گزینه مورد نظر رأی داده بودند و این آمار لحظه به لحظه در حال زیاد شدن می باشد.

فکر کنم جالب باشد اگر کاربران گرامی این سایت نیز در حل این معادله سهیم باشند.
و اما معادله:

?=(2+1)2÷6

از دو گزینه زیر جوا صحیح را مشخص کنید:

گزینه الف: عدد 1
گزینه ب : عدد 9

لطفا نحوه محاسبه آن را شرح دهید.
در آخر امیدوارم در این سایت کمی بیشتر به علوم دیگر به غیر از علوم انسانی و مباحث پیرامون آن بهاء داده شود

تعداد بازدید: 7130 مرتبه | لینک ثابت | تعداد نظرات (56)
نظرات شما (56 نظر)
suny boy: (یکشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۰، ۴:۴۲ بعدازظهر)

سلام من ریاضیم خوب نیست
گزینه الف
2+1=3*2=6/6=1

سيد محمد هاشمي: (یکشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۰، ۶:۰۸ بعدازظهر)

جواب كزينه دو يعني عدد 9 صحيح است
جون جواب تقسيم كه مشخصه(3) وبرانتز به معني ضرب در هم ميشود 9

تک تیرانداز: (یکشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۰، ۶:۱۹ بعدازظهر)

ظاهرا گزینه ب درسته
چون اگر 6 رو بر 2 تقسیم کنیم میشود 3
و نتیجه اعداد داخل پرانتز هم میشود 3
پس از حاصلضرب 2 عدد بدست آمده عدد 9 بدست می آید.

ab2llah: (یکشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۰، ۷:۰۴ بعدازظهر)

گزینه ب
اول از همه اینکه اولویت با پرانتز هست؛ پس داخل پرانتز میشه 3.بعد اینکه اول از همه اولویت با پرانتزها و دوم عبارات تواندار که اینجا پرانتز داریم ولی توان نداریم. اولویت سوم ضرب و تقسیم و اینکه از چپ به راست. پس جواب 9 هست

سيد: (دوشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۰، ۱:۳۰ صبح)

گزينه 1 درست است
چون در مسائل رياضي قرار بر اين است كه اول يك جمله كامل محاسبه ميشود كه پرانتز در اولويت است و بعد بقيه اعمال چهار گانه

صورتگر نقاش: (دوشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۰، ۲:۰۷ صبح)

6 تقسیم بر 2 میشه 3_ که اگر 3 _ در ( 2+1 ) ضرب بشه میشه 1
پس گزینه ی 1 صحیح هستش !

صورتگر نقاش: (دوشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۰، ۶:۳۴ بعدازظهر)

ببخشید اشتباهم رو تصحیح میکنم . جواب همون گزینه 1 میشه اما 2 در پرانتز ضرب میشه که حاصلش میشه 6 و وقتی 6 رو در 6 تقسیم کنیم میشه 1

وقتی 10 سال از ترک تحصیل بگذره این میشه عواقبش اما در جواب مطمئنم

farda: (سه شنبه، ۳ خردادماه ۱۳۹۰، ۰:۱۷ بعدازظهر)

با سلام
اگه این سوال رو تو امتحانات ریاضیات می پرسیدند دبیران عزیز به هر دو جواب نمره کامل را می دادند چون صورت مسئله ایراد دارد و به صورت زیر باید مطرح شود "

?={(2+1)2}÷6

که در این صورت جواب عدد 1 صحیح می باشد

با تشکر

محمد: (سه شنبه، ۳ خردادماه ۱۳۹۰، ۱:۰۰ بعدازظهر)

میخوام فوتبال نباشه اگه ناصر نباشه
میخوام این لیگ نباشه اگه ناصر نباشه
میخوام اس اس نباشه اگه ناصر نباشه
میخوام دنیا نباشه اگه ناصر نباشه
نباشه هرکی میخواد آقاناصر نباشه
................................................
خدا حافظ ناصر خان

از همون دیار (م): (چهارشنبه، ۴ خردادماه ۱۳۹۰، ۱۱:۰۶ صبح)

با عرض سلام و ادب خدمت تمامی کاربران گرامی و با تشکر از کلیه دوستانی که سعی در حل این معادله داشتند.
بنده نیز تنها نظر خود را در باره حل این معادله به شرح ذیل بیان می کنم:

به نظر من این معادله تنها یک جواب دارد و آن عدد یک می باشد چون ( 2+1)6/2 بدین معنا می باشد که در ابتدا اعداد داخل پرانتز را با هم جمع می کنیم و در 2 ضرب می کنیم، و در نهایت 6 را بر عدد بدست آمده (6) تقسیم می کنیم که جواب می شود یک (1).

نکته: در صورتی جواب 9 خواهد شد که معادله بدین صورت طراحی می شد:
(2+1)(6/2) که حاصل اعداد داخل هر پرانتز برابر می شود با 3 و حاصلضرب آنها می شود 9
در پناه حق

ab2llah: (چهارشنبه، ۴ خردادماه ۱۳۹۰، ۲:۰۰ بعدازظهر)

(م) عزیز؛ حتی ماشین حساب هم میگه جواب 9 هست.

ناشناس: (جمعه، ۶ خردادماه ۱۳۹۰، ۱۰:۳۴ صبح)

گزینه 1صحیح است

عبدالله طالبی: (چهارشنبه، ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰، ۳:۳۸ بعدازظهر)

mishe 1 chon aval parantez ro bar midarim baed dar 2 zarb mikonim mishe 6 baad 6 ro dar 6 taghsim mikonim javab mishe 1 yaeni alef

مجید: (پنجشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۳۹۰، ۵:۱۴ بعدازظهر)

با توجه به اولویت های علائم در ریاضیات ، بالاترین اولویت با علامت ضرب، سپس تقسیم و پرانتز و ... است.
پس جواب 9 درست است یقینا.

حامد: (یکشنبه، ۱ آبانماه ۱۳۹۰، ۶:۴۰ بعدازظهر)

اولویت ها در ریاضی
1- پرانتز
2- ضرب و تقسیم (از چپ به راست)
3- جمع و تفریق (از چپ به راست)

دو واقع سوال فوق به این صورت است
(1+2)6/2
ابتدا 2+1 می شود
سپس بین ضرب و تقسیم ، تقسیم انجام می شود چون سمت چپ تر است
سپس ضرب

2+1=3
6/2=3
3*3=9

ش ا: (پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۱، ۳:۱۹ بعدازظهر)

به نظرم جواب گزینه 2 است. طبق نظر دوستان در مورد اولویتها. دوستانی که برنامه نویسی میکنند بیشتر به این موضوع توجه میکنن.
اولویت1: پرانتز
اولویت 2: تقسیم
اولویت 3: ضرب
در اولویت بین تقسیم و ضرب میگوییم هر دو در یک سطح هستند اما باید از چپ به راست محاسبه شوند. (این قانون وجود دارد)

H.G: (شنبه، ۲۴ تیرماه ۱۳۹۱، ۶:۵۴ بعدازظهر)

گزینه الف یعنی عدد 1 درست است زیرا در محاسبات اولویت ابتدا با کروشه , پرانتز , ضرب , تقسیم و جمع یا تفریق است و فقط اولویت بین جمع و تفریق از چپ به راست است

نیلو: (پنجشنبه، ۱۲ مردادماه ۱۳۹۱، ۳:۲۳ بعدازظهر)

سلام، آقا یا خانوم (ش ا) توضیح کامل رو دادن. شما خودتون نمیخواین نظرتونو اعلام کنید؟

علیرضا: (شنبه، ۲۱ مردادماه ۱۳۹۱، ۲:۲۲ صبح)

یک کلام ختم کلام
1-پرانتر
2-ضرب-تقسیم(با اولویت از چپ)
3-جمع-تفریق (با اولویت از چپ)
بنابراین گزینه ب(9)
توضیح: ضرب و تقسیم هر دو یک مفهوم اند ودلیلی بر تقدم یکی بر دیگری وجود ندارد(همین طور برای جمع و تفریق)

baharzendegi: (دوشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۳۹۱، ۴:۰۵ بعدازظهر)

برای ساده تر شدن سوال میتونین پرانتز رو X فرض کنیم ... به این ترتیب معادله ای به صورت 6/2x نوشته میشود ... که در این رابطه اگر هم بخواهیم به جای علامت تقسیم از علامت کسر استفاده کنیم عدد شش با دو ساده می شود ... پس جواب میشود 3x حالا x را محاسبه میکنیم ... یعنی 1+2 که میشود سه ... پس 3x=9 است ...

فرهاد آقایی: (پنجشنبه، ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۱، ۰:۵۲ بعدازظهر)

salam be nazare man 1 bayad bashe chon aval parantez jam mishe zarb dar 2 mishe bad tagsim bar 6 ke javab mishe 1

بدون نام: (جمعه، ۲۱ مهرماه ۱۳۹۱، ۴:۱۵ بعدازظهر)

گزینه ب درسته

آرزو: (یکشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱، ۳:۰۲ بعدازظهر)

سلام
آقا حامد بطور واضح توضیح دادن جواب گزینه 2 میشه

بچه ها میشه این سوال رو جواب بدین

؟= 1+0*40+40

1) 41 2) 1 3) 0 4) 81

مریم شیرخانی: (دوشنبه، ۱۵ آبانماه ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴ صبح)

گزینه الف درست است.
زیرا اولیت اول پرانتز است.که حاصل آن 3 می شودو بعد ضرب که
می شود 6 و بعد تقسیم که عدد یک را می دهد.
چرا این سوال باید ذهن 4 میلیون نفر را به خود مشغول کند؟

پارسا مافی: (شنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۱، ۶:۵۴ بعدازظهر)

گزینه ی 1 درست است..در اینجا اولویت به ترتیب با پرانتز و جمع داخل پرانتز و ضرب و بعد از آن با تقسیم است.این علامت ها اگه یادتون باشه اولویت داشت

پارسا مافی: (شنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۱، ۷:۰۲ بعدازظهر)

جواب آرزو میشه گزینه 1 یعنی 41

حسین صلا حی پور: (یکشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰ صبح)

(2+1)=3
2*3=6
6/6=1

اول داخل پرانتز میشود 3
بعد 2 پشت پرانتز در 3 ضرب میشود جواب 6 میشود
بعد 6 را بر 6 تقسیم میکنیم میشود 1

پویا فرجود: (پنجشنبه، ۷ دیماه ۱۳۹۱، ۲:۳۶ بعدازظهر)

خب معلومه گزینه ی ب میشه.
چون اول اولویت با پرانتز هست.داخل پرانتز هم که میشه 3.اولویت بعدی ضرب و تقسیم هست که از چپ به راست آن راانجام میدهیم.بعد جواب میشه 9.

سارا مختاری: (جمعه، ۸ دیماه ۱۳۹۱، ۷:۴۶ بعدازظهر)

دوستانی که جواب رو 1 بدست آوردند ؛ بین ضرب و تقسیم،الویت رو دادند به ضرب ؛
در صورتی که ضرب و تقسیم از الویت یکسان برخوردارند و هر کدوم که زودتر اومده باشه،زودتر محاسبه میشه :
در این سوال تقیسم قبل از ضرب اومده :
(1+2)=3
6/2=3
3×3 =9 ___________________________________________________________
(1+2)=3
2×3=6
6/6=1

hossein: (جمعه، ۸ دیماه ۱۳۹۱، ۹:۰۲ بعدازظهر)

جواب 9 می باشد اولویت داخل پرانتز هست بعد اعداد تواندار بعدشم از چپ به راست .ضرب و تقسیم در اولویت یکی هستند

مسیح موحدی: (جمعه، ۲۲ دیماه ۱۳۹۱، ۵:۲۴ بعدازظهر)

Answer this questionn 6÷2(1+2)= ?
the answer is 9 because
1+2=3
6÷2x3
6÷2=3, 3x3 = 9

مینا: (جمعه، ۲۹ دیماه ۱۳۹۱، ۱:۰۳ بعدازظهر)

جواب 9 میشود چون ضرب هم نوعی تقسیم است.در عبارت های جبری اولویت با پرانتز سپس توان بعد ضرب و تقسیم و بعد جمع و تفریق است.
ابتدا 1+2 شده و بعد دو ضرب پشت سر هم 6*1/2*3
که حاصل 9 شده

صالح: (چهارشنبه، ۹ اسفندماه ۱۳۹۱، ۰:۲۴ بعدازظهر)

2+1=3........................3*2=6...............................6/6=1

ترلان فراقی: (جمعه، ۸ شهریورماه ۱۳۹۲، ۳:۰۵ بعدازظهر)

من اخرین معدلم یعنی 2راهنمایی 20 ولی الان هنگیدم نمیدونم

علیرضا رشیدی: (سه شنبه، ۲ مهرماه ۱۳۹۲، ۰:۰۵ بعدازظهر)

با سلام شروع این بحث برای من برمیگرده به چهار سال قبل که معلم ریاضیم عوض شد یکی گفت الویت اعمال به این ترتیبه اول پرانتز بعد توان بعد ازچپ به راست ضرب و تقسیم و... اما زمانیکه معلم دوم اومد گفت این غلطه... الویت اول با ضرب بعد تقسیم چون (2/1)3=2/3 ایشون استدلال کرد طبق این معادله چون تقسیم از ضرب تشکیل میشود پس الویت با ضرب است به همین ترتیب برای تفریق وجمع ولی من این استدلال راقبول ندارم اگر خواستید بدونید چراپیام بزارید
----------------------------------------------------------
میده چه خبر: سلام بر شما، توضیح بدین

بدون نام: (جمعه، ۵ مهرماه ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸ بعدازظهر)

جواب 9 است.اول یک نکته عرض میکنم:اولویت ها در حل معادلات[1پرانتز،2توان،3ضرب،4تقسیم،5جمع و تفریق] با توجه به نکته ی فوق اینگونه حل میکنیم.1+2 مساوی است با3،و 3 ضربدر 6 مساوی با 18 است و در آخر 18تقسیم بر2 مساویس با 9.

علی رضا رشیدی: (شنبه، ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲، ۲:۰۹ بعدازظهر)

با سلام برای توضیح این مسئله باید بگم که اگر طبق اون استدلال دبیر ریاضی پیش بریم پس در این صورت اولویت به این ترتیب است :
اول جمع چون ضرب از جمع تشکیل میشه. مثال: 3+3=2*3
وبعد تفریق چون تفریق هم از جمع تشکیل میشه. مثال: (2-)+3=2-3
وبعد توان چون توان از ضرب تشکیل میشه و همین طور پرانتز از مجموعی از این عبارات به وجود امده

هدی منصوری: (پنجشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۳۹۲، ۸:۴۴ بعدازظهر)

سلام جای ابهامی نداره !!!
همیشه اولویت با جمعه بعد ضرب و تقسیم، پس جوابش میشه 1.

بدون نام: (پنجشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۳۹۲، ۸:۵۲ بعدازظهر)

سلام خود غورسم بیاد حل کنه من مطمئنم جوابش همون 111111111111!!!!!

ندا منصوری : (سه شنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ صبح)

سلام بنظرمن ادمای بیسواط میگن جواب 9 میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بدون نام: (سه شنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ صبح)

سلام میشه جواب درستو بگید لطفا؟؟؟؟؟

حسناطلا: (سه شنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۲، ۹:۵۰ بعدازظهر)

سلام بخاطر اینکه اختلاف نظر بوجود نیاد اصلا میشه10=1+9

زهرا شکرگزار: (یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۲، ۲:۴۹ بعدازظهر)

جواب میشه 1

ناصر یزدانی: (جمعه، ۲۹ آذرماه ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹ بعدازظهر)

من به عنوان یه معلم ریاضی که کوچیک همه ی دوستان هستم، نظمو میگم. شایدم تو کامنتای قبلی بوده و من نخوندم.
تا جایی که بنده میدونم بین ضرب و تقسیم اولویت با اونیه که اول قرار میگیره. پس در اینجا اول تقسیم میشه بعد ضرب. و در نهایت جواب میشه 9.

فرانک: (چهارشنبه، ۴ دیماه ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ صبح)

(2+1)6:2, اینجا چون علامت ضربی نوشته نشده پس مربوط به کامپیوتر و اولویتهای آن نیست و بدون فکر یعنی دو برابر (1+2) که جواب میشه 1. برای 9 شدن باید : (1+2)(6:2).
این مسئله را اگر بخواهیم به کامپیوتر بدهیم باید علامت ضرب هم بگذاریم یعنی : (2+1)*6:2 درآنصورت همانطور که من الان هم تست کردم جواب 9 میشود. چون بعد از محاسبه پرانتز، از چپ به راست اول تقسیم و بعد ضرب انجام میشود: 9 = 3*6:2

بدون نام: (یکشنبه، ۸ دیماه ۱۳۹۲، ۱:۲۳ صبح)

اول : پرانتزها دوم : عبارات تواندار سوم : ضرب و تقسیم چهارم : جمع و تفریق


خیلی از دانش آموزان فکر می کنند که ضرب همیشه بر تقسیم مقدم است ، ولی این طور نیست ؛ ضرب و تقسیم یک اولویت دارند و به همان ترتیبی که از سمت چپ قرار گرفته اند عمل می کنند .


جمع و تفریق هم مثل ضرب و تقسیم ، یک اولویت دارند .

رسول: (یکشنبه، ۱۵ دیماه ۱۳۹۲، ۸:۰۶ بعدازظهر)

عملگرهاhttp://mohammadrastkar.blogfa.com/post-11.aspx
به هر مجموعه ای از کاراکترها که بتواند بین یا قبل از دو مقدار یا متغیر قرارگیرد و عملی روی آنها(یا با استفاده از آنها) انجام داده و بطور اختیاری مقداری برگرداند، یک عملگر میگویند. مثلاً + یک عملگر است(عملگر جمع) که از یک کاراکتر '+' تشکیل شده، بین دو مقدار یا متغیر قرار میگیرد، عمل جمع را با استفاده از آنها انجام داده و مجموع آنها را برمیگرداند.

به مقادیر یا متغیرهایی که عملگر بین یا قبل و بعد از آنها قرار میگیرد و عملی را با آنها انجام میدهد، عملوند میگویند. مثلاً در 4 + 5 اعداد 5 و 4 عملوندهای عملگر جمع هستند، پس عملگر جمع دو عملوند دارد(میگیرد).

به عملگرهایی که فقط یک عملوند دارند یگانی(unary) میگویند. مثلاً عملگر جمعی که یک عملگر بگیرد هم داریم، که در اصل استفاده ای ندارد، چراکه مثلاً 2+ و 2 یکی هستند(اما عملگر یگانی منفی کاربرد برگرداندن مقدار منفی را دارد). عملگرهایی که دو عملوند میگیرند را دوتایی(binary) میگویند، مثل عملوند تفریق(-). عملوندهایی که سه تا عملوند میگیرند را سه تایی(ternary) میگویند، مثل عملگر انتخاب(:?). بعداً خواهید دید که رفتار عملگرها را میتوانید تغییر دهید.

عملگرهای حسابی
جمع : + ، تفریق(منفی) : - ، ضرب : * ، تقسیم : / ، باقیمانده : %

عملگر منفی یک عملوند میگیرد و منفی آنرا برمیگرداند، مثلاً 2- عدد 2 را منفی میکند.

عملگر / خارج قسمت تقسیم عملوند چپ به راستش را میدهد. اما میگوییم 'تقسیم صحیح' چراکه بعد از تقسیم دو عدد ممکن است باقیمانده ای ایجاد شود، میدانید که اگر تقسیم را ادامه دهیم باید در خارج قسمت ممیز قرار دهیم و جلو رویم، در آخر دیگر خارج قسمت یک عدد 'صحیح' نخواهد بود(اعشاری میشود). مثلاً خارج قسمت تقسیم 7 بر 2 ، 3.5 میشود، اما اگر خارج قسمت را صحیح در نظر بگیریم(یعنی قسمت اعشاری را در نظر نگیریم) میشود 3. در C++ هم عملگر تقسیم خارج قسمت را بصورت یک عدد صحیح میدهد، در نتیجه حاصل 7/2 میشود 3

عملگر % باقیمانده تقسیم عملوند سمت چپ بر راستش را میدهد، مثلاً حاصل 2%7 میشود 1 چون باقیمانده تقسیم 7 بر 2 یک میشود.

اولویت عملگرها (Operator Precedence)
وقتی عبارتی شامل چندین عملگر را مینویسید، هر عملگر کی محاسبه میشود؟ مثال مشهور ریاضی آن 4*3+2 است، که اگر اول 2 با 3 جمع شود(5) و بعد در 4 ضرب(*) شود، حاصل 20 میشود، اما اگر اول 3 در 4 ضرب(12) و بعد با 2 جمع شود، حاصل 14 میشود، و 20 با 14 مساوی نیست! بنابراین اینکه حاصل کدام عملگر ابتدا محاسبه شود شاید در نتیجه عبارت تأثیرگذار باشد. پس در برنامه نویسی(مثل ریاضی) عملگرها اولویت گذاری شده اند. بنابراین مثلاً عملگر ضرب زودتر از جمع محاسبه میشود.

اولویت عملگرهای حسابی
هر دسته که در یک آکولاد قرار دارند اولویت یکسان دارند و از راست به چپ اولویت کم میشود:
}منفی و مثبت یگانی} {ضرب و تقسیم و باقیمانده} {جمع و تفریق{

شرکت پذیری عملگرها (Operator Associativity)
اگر در یک عبارت چندین عملگر که اولویت یکسان دارند داشته باشیم(مثلاً چندین جمع و تفریق)، حالا هرکدام کی محاسبه میشوند؟ اینجا شرکت پذیری مهم میشود. شرکت پذیری دو حالت دارد : راست به چپ و چپ به راست. مثلاً + راست به چپ شرکت پذیر است. یعنی اینکه ابتدا چپ ترین جمع حساب میشود، سپس سمت راست آن و بترتیب تا راست ترین جمع. مثلاً در 4+3+2 ابتدا 2 با 3 جمع میشود و حاصل با 4 جمع میشود. البته دراینجا شرکت پذیری در نتیجه تأثیری نمیگذارد، اما در برخی عبارات حاصل را تغییر میدهد.

شرکت پذیری عملگرهای حسابی
چپ به راست: ضرب ، تقسیم ، باقیمانده ، جمع ، تفریق
راست به چپ: منفی و مثبت یگانی

در C++ اولویت و شرکت پذیری عملگرها مشخص شده است. میتوانید آنها را در قسمت Operator Precedence and Associativity از MSDN مشاهده کنید.

عملگر پرانتز که همیشه شامل یک پرانتز باز یا ) و یک بسته یا ( میشود، میتواند ابهام و دردسرهای محاسبه حاصل یک عبارت را برطرف کند. چراکه همیشه محاسبات از درونی ترین پرانتز شروع و به بیرونی ترین ختم میشود. مثلاً با داشتن (4*3)+2 دقیقاً میدانیم که ابتدا باید ضرب و بعد از آن جمع انجام شود. اما 4*(3+2) نشان میدهد که ابتدا جمع و سپس ضرب انجام میشود.

بنابراین برای آسان و سریع تر خواندن کدی که مینویسید و همچنین کاهش خطا در آن و تغییر آسانتر آن، از پرانتزها استفاده کنید. با استفاده از پرانتزها دیگر نیازی به دانستن اولویت و شرکت پذیری عملگرها برای نوشتن کد ندارید.

البته اولویت ها طوری هستند که در عبارات معمول و ساده، وقتی از پرانتز استفاده نمیکنید هم به همان نتیجه ای دست خواهید یافت که پرانتزها را میگذاشتید. اما پرانتزها شما را از صحت عبارات مطمئن میسازند و معمولاً در عبارات پیچیده لازم میشوند

عباسی: (پنجشنبه، ۲۶ دیماه ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴ بعدازظهر)

عدد 1
اولویت با کروشه، پرانتز، ضرب، تقسیم، جمع یا تفریق است.

مسعود علی اصغری: (جمعه، ۴ بهمنماه ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴ بعدازظهر)

خوب انگار بعضیا تو الویت بندی ضرب و تقسیم مشکل دارن
اینجا جواب درست 9 میشه چون اول پرانتز رو حل میکنیم بعدم چون الویت ضرب و تقسیم یکی هستش پس از چپ شروع به حل معادله میکنیم پس جواب 9 هستش :)
مشکل اصلی بعضیا در این معادله به ظاهر ساده الویت بندی در ضرب و تقسیم هستش که در این معادله الویت با هردو هستش

Razy yousefi: (دوشنبه، ۷ بهمنماه ۱۳۹۲، ۹:۵۰ بعدازظهر)

جواب گزینه ب یعنی 9
چون اولویت بین تقسیم و ضرب یکی است
منتها این مهم است که از سمت چپ به راست حل میشود

سامان: (پنجشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۲، ۱:۰۴ بعدازظهر)


9
سوال یکی از دوستان
41

ha: (پنجشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۲، ۱:۳۱ بعدازظهر)

آقا همه به كنار اون معلم رياضيه چرا گفت 9 من در عجبم !!!!
دقت كنيد تقسيم رو ديگه تو ماشين حسابها هم اينجوري÷ نمينويسن
در حقيقت تقسيم همون ضرب در معكوس يك عدد هست . حالا معادله ميشه 6 ضربدر معكوس (2+1)2 كه ميشه يك يا 1
جواب در صورتي 9 ميشود كه 6/2 داخل پرانتز باشه و بعد ضرب بشه در غير اين صورت 6 مياد روي كسر و بقيه جملات زير كسرن
اين داستانها هم در مورد تقدم و تاخر همش مال اوناييه كه ماشين حساب دستشونه هي ضرب ميكنن . ديگه ضرب دو تا عدد تك رقمي اين همه زور نداره. در ضمن اونايي كه ميگن 9 بگن چرا 4 نميشه ؟ خوب اول 6 تقسيم بر داخل پرانتز كه 3 هست بعد ضرب در 2 ميشه چهار. طبق اعتقاد آقايون در عمل ضرب ميشه جاي اعداد رو با هم عوض كرد.

سما: (جمعه، ۲ اسفندماه ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ بعدازظهر)

عزیزان من ، تقسیم اولویت داره به ضرب ، جواب 9 است .

شما هم نظر بدهید
نظر شما پس از تایید مدیریت سایت، منتشر خواهد شد. از توجه و صبر شما سپاسگزاریم.
(شما می‌توانید از تگ‌های HTML نیز، در متن نظر خود استفاده کنید.)


آرشیو مطالب
برای مشاهده آرشیو ماهانه بخش نجوا، اینجا را کلیک کنید.